El nou servei de Càritas Blanes, P.A.E. (punt d'assessorament energètic) posat en marxa el passat mes de juny , s'ha ofert també a les Parròquies i Càritas de les poblacions veïnes ( Arxiprestat Tordera + Calella, Hostalric ,Pineda, Santa Susana ) i població en general, amb la màxima predisposició de col·laboració.
L'oferiment és a causa de la situació que es troben algunes poblacions veïnes amb un servei de Càritas amb mínims o bé per ser un servei nou i poc conegut i uns Serveis Socials col·lapsats, etc.
Nota pregada de CÀRITAS
Rebuda el 11/10/2020
El punt d'assessorament energètic informen les persones dels seus drets energètics, les assessoren personalment per detectar i reduir la pobresa energètica .
La Llei 24/2015 obliga les companyies subministradores a mantenir el servei de llum, gas i aigua mentre duri la situació de vulnerabilitat o de dificultat econòmica d'una família que no pot mantenir l'habitatge en unes condicions adequades. El punt d'assessorament energètic es un servei de Càritas de Blanes que ofereix la informació i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l'accés als subministraments bàsics.
Què s'hi ofereix?
- Atenció personalitzada als veïns en matèria de drets energètics: El servei s'adreça al conjunt de la ciutadania , amb especial atenció a les persones que en l'actualitat pateixen pobresa energètica.
- Informen i assessoren les persones que no poden mantenir casa seva en unes condicions energètiques i de benestar adequades o que ja han rebut un avís d'impagament o tall per part de l'empresa subministradora d'electricitat, aigua o gas.
- Assessorem els usuaris en la tramitació d'ajuts i multes i els ajuden a fer gestions amb les companyies, com: canvis de tarifa, potència i companyia comercialitzadora, eliminació de serveis extres, gestió del bo social i del butlletí.
- Detecten l’ incompliment de la legislació vigent per part de les companyies subministradores i assessoren els usuaris en la defensa dels seus drets i la denúncia dels incompliments.
- Orienten en la millora de la gestió i l'eficiència energètica de les llars i en l'optimització dels serveis d'electricitat, aigua i gas.
- Gestionen la regulació de les situacions anòmales
On ens poden trobar?
C/ Anselm Clavé 59 de Blanes
Tel. 972 35 25 72
email: blanessaf@caritasgirona.cat
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada