C-32 costa un ou i Blanes no la vol

David Cid (CatECP) denuncia que Calvet vol invertir 302 milions d'euros en carreteres a Comarques Gironines quan hi ha “forta oposició al territori i cal apostar pel transport públic”  

El portaveu dels Comuns a la comissió de Territori creu que les variants d'Olot, Sils, Torroella de Montgrí, les Preses i la perllongació de la C-32 entre Blanes i Lloret “no s'adiuen amb la Llei de canvi climàtic” i diu que cal un canvi de Govern i a la conselleria, que no passa per JuntsxCat  


Membres de l'equip de govern de Blanes i els representants de la plataforma
Aturem la C-32. Imatge ACN  

Nota de premsa de BLANES EN COMÚ PODEM    

Rebuda el 20/12/2020  

El portaveu de CatECP a la comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament, David Cid, considera que “l'agenda verda del conseller Damià Calvet és en realitat una agenda gris”. El diputat dels Comuns ha afegit que “estem parlant d'una gran mentida” i més concretament pel que fa a les Comarques Gironines, on en aquests moments hi ha projectes per a construir noves carreteres per valor de 302 milions d'euros. “En plena crisi econòmica i d'emergència climàtica, Calvet té projectes per valor de 302 milions d'euros a CCGG: La variant d'Olot, la de Sils, la de Torrella de Montgrí, la de les Preses a la Vall d'en Bas i la la perllongació de la C-32 entre Blanes i Lloret.”, ha ennumerat Cid.

El portaveu dels Comuns a Territori ha especificat que totes aquestes variants compten “amb forta oposició al territori, no s'adiuen amb la pròpia llei de canvi climàtic i a més es plantegen en un moment en què hauríem d'estar apostant pel transport públic i no pel transport de carretera”. En definitiva, des de CatECP “creiem que és imprescindible un canvi de Govern a Catalunya i que la conselleria de Territori i Sostenibilitat no estigui en mans de Damià Calvet i de JuntsxCat”, ha sentenciat el diputat.

Per a Cid, que en la legislatura que ara acaba ha presentat Propostes de Resolució per aturar totes les variants citades i buscar-hi alternativa, "aquest canvi l'han de liderar les forces ecologistes com CatECP i, en definitiva, aquests 302 milions d'euros que Calvet vol destinar a noves carreteres el que cal és destinar-los a tenir una veritable xarxa de transport públic i a una xarxa de rodalies a les CCGG”.


Carreteres en procés a Comaques Gironines

El Departament de Territori té en procés 5 projectes de noves vies (autopistes, variants) per valor de 302M/€

  • variant d’Olot per 74 M/€
  • variant de Sils per 37 M/€
  • variant de Torroella de Montgrí per 28,4 M/€
  • variant de Les Preses i la Vall d’en Bas per 89 M/€
  • perllongació de la C-32 per 77 M/€.

Totes elles innecessàries en un context d’emergència climàtica i crisi post COVID-19 i amb alternatives més econòmiques, sostenibles i respectuoses amb el territori.


Projectes que no tenen en compte els conreus de la zona.

Tots els projectes han tingut una forta oposició al territori, articulada per la societat civil en plataformes diverses arreu de Comarques Gironines.

Forma part d’una concepció obsoleta de la mobilitat i al servei dels lobbies econòmics.


1.- OLOT

ALTERNATIVES A ESTUDI

Alternativa 1 - Via semisoterrada i nou tram a la zona de la depuradora -> 66M€.

Alternativa 2 - Via semisoterrada i aprofitament del vial nord actual -> 74M€.

Alternativa 3 - Manté el viaducte de l’Hostal del Sol i nou tram a la zona de la depuradora ->38M€.

Alternativa 4 - Túnel darrere l’Hostal del Sol ->98M€.


2.- SILS

ALTERNATIVES A ESTUDI

Alternativa 1 - Carretera de 6,2 quilòmetres. Alterna una carretera amb un carril per sentit de circulació, amb trams en què un dels sentits passa a tenir-ne dos (el que es coneix com a 2+1) per facilitar els avançaments ->37M€.

Alternativa 2 - Que difereix de la primera en el tram 1. Aquest tram connecta amb l'A-2 a l'actual enllaç amb la carretera C-63, disposant d'un nou traçat per l'est de Sils fins arribar a la Gi-555 ->52 M/€.


3.- TORROELLA DE MONTGRÍ

ALTERNATIVES A ESTUDI

Alternativa 1 - Tram de dos quilòmetres, dels quals 985 metres es recorreran per sobre del pont que travessarà el Ter. Aquest viaducte tindrà un carril per sentit i un separador central per a poder realitzar avançaments. A més, inclourà un vial paral·lel per a vianants i ciclistes de tres metres d'amplada que passarà pel costat del mar, aparcaments a banda i banda, i un mirador de la plana del Baix Ter, equipat amb bancs i una pèrgola ->28,4 M€.

Alternativa 2 - Connexions en punts diferents de la GI-643 i la C-31, un fet que comportaria fer més obres i amb un cost més elevat. En total, la nova carretera seria de 3,4 km, dels quals 1,8 serien de vial nou i implicaria ampliar la rotonda d'Ullà. Suposaria una major afectació a les riberes del Ter ->38 M€.


4.- LES PRESES i LA VALL D’EN BAS

ALTERNATIVES A ESTUDI

Alternativa 1 - La variant tindrà 5,4 quilòmetres de longitud, que s'inicien amb un sistema de rotondes. Preveu un tram en fals túnel d'uns 500 metres de longitud, sobre el qual faran un parc -> 89 M€.

Alternativa 2 - comença passada la rotonda dels túnels de Bracons i preveu un encreuament en T ->74 M€.


5.- PERLLONGACIÓ C-32 ->77M€.



Comentaris