Sessió de ‘Nascuts per Llegir’ amb Helena Escobar

La Biblioteca Comarcal de Blanes continua activitats presencials  

Va tenir lloc aquest passat dimecres a la Sala Infantil amb la pallassa de teatre familiar ‘La Bleda’, qui va protagonitzar un conte per a mares i nadons de 0 a 3 anys  


Imatge facilitada per la institució  


Nota de premsa de l'AJUNTAMENT  

Rebuda el 4/3/2021  


La setmana passada la Biblioteca Comarcal va reprendre les activitats presencials amb aforament limitat i controlat, a banda de les mesures COVID-19 preceptives. Ho va fer amb una sessió de l’Hora del Conte, a càrrec de Ruskus Patruskus, qui va presentar el seu espectacle ‘Bibliófilus’ que va trencar un llarg període sense haver pogut oferir contes a la Sala Infantil del servei cultural.

Aquest passat dimecres es va tornar a fer una nova activitat presencial, de nou a la Sala Infantil. En aquesta ocasió es tractava d’una sessió de ‘Nascuts per Llegir’, que va oferir ‘La Minibleda’, amb la pallassa de teatre familiar que dóna nom a l’espectacle: La Bleda. És el nom artístic d’Helena Escobar, una clown catalana amb una gran experiència en l’art de fer riure la canalla, així com els pares i mares que els acompanyen.


Dels més veterans

El projecte ‘Nascuts per Llegir’ és un dels més veterans de la Biblioteca Comarcal de Blanes, i es tracta d’una experiència que promou el gust per la lectura entre els infants de 0 a 3 anys, creant experiències emotives i positives vinculades al voltant d’un llibre, que esdevé una eina comunicativa entre pares i fills. Per aconseguir-ho, implica les famílies, els bibliotecaris i els professionals de la Salut dels centres d’Atenció Primària.

Se’ls facilita pautes, materials i activitats que els orienten en el seu paper de mediadors. Es planteja des del convenciment que la lectura és una bona eina pel creixement integral dels infants, i que l’afectivitat i la comunicació que s’estableix amb la mainada és clau per a la seva seguretat i per exercitar-los en altres capacitats. Es tracta d’una idea corroborada per molts dels estudis realitzats, que demostren un bon grapat de beneficis que comporta llegir una història en veu alta des dels primers mesos de vida.

S’hi inclou des de de l’indiscutible reforç del vincle afectiu entre els progenitors i els i les bebès; afavoreix l’adquisició de la competència lingüística, potencia la capacitat d’observació i concentració, estimula la imaginació i la creativitat i desenvolupa el gust per aprendre. Tanmateix, ajuda a establir una relació constant entre l’infant i el món que l’envolta.

Des dels seus respectius centres, les llevadores, infermeres pediàtriques i els pediatres transmeten la importància de la lectura a les famílies, i les conviden a participar del projecte, entregant-los la documentació amb la que es desplacen a la biblioteca. Allà se les inscriu al programa, es fa el carnet al nadó i se’ls hi lliura un obsequi, informant-los dels espais, recomanacions de lectura i activitats que es programen específicament per a ells.

Finalment, quan l’infant celebra els seus tres anys de vida, se li lliura un diploma acreditatiu. El document certifica que es tracta d’un nen o nena lectora i se’ls convida a continuar gaudint de la biblioteca i la literatura, però a partir de llavors amb els materials i les activitats que hi ha pensats per als nens i nenes més grans, després d’haver superat aquesta primera etapa.



Comentaris