(2020 / 2021)
![]() |
Imatge FSYC.ORG |
Nota pregada de CÀRITAS Blanes
Rebuda el dia 31/05/2021
El Punt D’assessorament Energètic es va començar a gestionar la primavera del 2019 els motors de la posta en marxa del servei van ser Salvador Pont i Enric Riera amb el recolzament d`en Salvador Serres i Xavier Alvarez. Estava previst el inici pel 13/04/2020 i finalment el projecte va veure la llum el 05/06/2020 durant la pandèmia i veient-se afectada durant els dos últims mesos 2020 i primer 2021.
El equip del PAE components:
- Enric Riera. Responsable i tècnic del servei assessorament
- Pilar Martínez. Administració i adjunta al servei assessorament
- Mercè Caudet. Atenció al usuari i comunicació
- Suassana Hervas. Atenció al usuari i coordinació amb Salvador Serres
Recolzaments externs:
- Salvador Serres
- Salvador Pont
- Xavier Alvarez
- Parròquies de Blanes
MEMÒRIA:
El punt d’assessorament energètic es un servei de Càritas de Blanes que ofereix la informació i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics.
Què s’hi ofereix?
Atenció personalitzada als veïns en matèria de drets energètics: El servei s’adreça al conjunt de la ciutadania de Blanes i poblacions veïnes, amb especial atenció a les persones que en l’actualitat pateixen pobresa energètica
- Informen i assessoren personalment
- Aconsellem els usuaris en la tramitació d’ajuts i multes i els ajuden a fer gestions amb les companyies
- Detecten l’ incompliment de la legislació vigent
- Orienten en la millora de la gestió i l’eficiència energètica de les llars
DADES DEL SERVEI PAE 2020/2021:
- Assessoraments realitzats del juny 2020 al juny 2021 : 112
- Assessoraments a voluntariat de Càritas Blanes : 22
- Assessoraments on line ( correu electrònic ) : 9
- Assessoraments per Poblacions : BLANES 105, Tordera 5, Palafolls 1, Lloret 1
- Assessoraments excepcionals : Parròquies de Blanes , Personal Sanitari
- Assessorament per la Condonació del Deute (2015-2020) i Conveni Social 2021 entre Endesa i Generalitat : 2 (Deute 2015-2020) .
- Incidències o reclamacions a l’oficina OMIC (Oficina Municipal del Consumidor ) amb el suport del PAE per usuaris del servei : 2 Aigües de Blanes , 2 Endesa, 2 Naturgy
APORTACIONS :
- Reunió de treball amb les regidories d`Urbanisme i Acció Social del Ajunt.Blanes, Aigües de Blanes i PAE de Càritas de Blanes sobre la factura del aigua.
- Reunió de treball i col·laboració amb la delegada de l’oficina de Benestar i Família de la Generalitat per la tramitació del Canon de l’aigua de l `ACA (Agencia Catalana Aigua)
- Col·laboració i coordinació de gestió de tràmits amb treballadores socials del Ajunt. Blanes del sector 2 i sector 1.
- Col·laboració i coordinació amb els Serveis tècnics de la Diòcesis de Girona pel assessorament de les Parròquies de Blanes.
- Col·laboració i coordinació amb el PAE de Càritas Pineda de Mar.
- Col·laboració mitjans digitals per difusió i divulgació ,a l’espera de comptar amb mes mitjans de comunicació locals i comarcals .
- Formar part del mapa d’energia de Catalunya dels Punts d’Assessoraments Energètics de diferents : Entitats Socials, ONG, Administracions Locals (Oficines d’energia, habitatge i serveis socials ).
TEMES PENDENTS:
- Tramitacions on line per falta de mitjans (escàner) i NIF propi de l’entitat
- Xerrades o tallers informatius sobre cultura energètica ( drets, estalvi, eficiència, factures, optimització ) per lluita la pobresa energètica i un consum responsable
- Xerrades i tallers en centres educatius sobre cultura energètica
- Tríptic de consells basics d’energia del PAE ( pendent pressupost econòmic )
- La col·laboració amb el Consell Comarcal i Diputació, altres organismes i entitats socials.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada