PAE Càritas Blanes memòria del primer any

(2020 / 2021) 

 

           

Imatge FSYC.ORG

Nota pregada de CÀRITAS Blanes 

Rebuda el dia 31/05/2021 


El Punt D’assessorament Energètic es va començar a gestionar la primavera del 2019 els motors de la posta en marxa del servei van ser Salvador Pont i Enric Riera amb el recolzament d`en Salvador Serres i Xavier Alvarez. Estava previst el inici pel 13/04/2020 i finalment el projecte va veure la llum el 05/06/2020 durant la pandèmia i veient-se afectada durant els dos últims mesos 2020 i primer 2021.


El equip del PAE components:

  • Enric Riera. Responsable i tècnic del servei assessorament
  • Pilar Martínez. Administració i adjunta al servei assessorament
  • Mercè Caudet. Atenció al usuari i comunicació
  • Suassana Hervas. Atenció al usuari i coordinació amb Salvador Serres

Recolzaments externs:

  • Salvador Serres
  • Salvador Pont
  • Xavier Alvarez
  • Parròquies de Blanes


MEMÒRIA:

El punt d’assessorament energètic es un servei de Càritas de Blanes que ofereix la informació i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics.

Què s’hi ofereix?

Atenció personalitzada als veïns en matèria de drets energètics: El servei s’adreça al conjunt de la ciutadania de Blanes i poblacions veïnes, amb especial atenció a les persones que en l’actualitat pateixen pobresa energètica

  1. Informen i assessoren personalment
  2. Aconsellem els usuaris en la tramitació d’ajuts i multes i els ajuden a fer gestions amb les companyies
  3. Detecten l’ incompliment de la legislació vigent
  4. Orienten en la millora de la gestió i l’eficiència energètica de les llars


DADES DEL SERVEI PAE 2020/2021:

  • Assessoraments realitzats del juny 2020 al juny 2021 : 112
  • Assessoraments a voluntariat de Càritas Blanes : 22
  • Assessoraments on line ( correu electrònic ) : 9
  • Assessoraments per Poblacions : BLANES 105, Tordera 5, Palafolls 1, Lloret 1
  • Assessoraments excepcionals : Parròquies de Blanes , Personal Sanitari
  • Assessorament per la Condonació del Deute (2015-2020) i Conveni Social 2021 entre Endesa i Generalitat : 2 (Deute 2015-2020) .
  • Incidències o reclamacions a l’oficina OMIC (Oficina Municipal del Consumidor ) amb el suport del PAE per usuaris del servei : 2 Aigües de Blanes , 2 Endesa, 2 Naturgy


APORTACIONS :

  • Reunió de treball amb les regidories d`Urbanisme i Acció Social del Ajunt.Blanes, Aigües de Blanes i PAE de Càritas de Blanes sobre la factura del aigua.
  • Reunió de treball i col·laboració amb la delegada de l’oficina de Benestar i Família de la Generalitat per la tramitació del Canon de l’aigua de l `ACA (Agencia Catalana Aigua)
  • Col·laboració i coordinació de gestió de tràmits amb treballadores socials del Ajunt. Blanes del sector 2 i sector 1.
  • Col·laboració i coordinació amb els Serveis tècnics de la Diòcesis de Girona pel assessorament de les Parròquies de Blanes.
  • Col·laboració i coordinació amb el PAE de Càritas Pineda de Mar.
  • Col·laboració mitjans digitals per difusió i divulgació ,a l’espera de comptar amb mes mitjans de comunicació locals i comarcals .
  • Formar part del mapa d’energia de Catalunya dels Punts d’Assessoraments Energètics de diferents : Entitats Socials, ONG, Administracions Locals (Oficines d’energia, habitatge i serveis socials ).


TEMES PENDENTS:

  • Tramitacions on line per falta de mitjans (escàner) i NIF propi de l’entitat
  • Xerrades o tallers informatius sobre cultura energètica ( drets, estalvi, eficiència, factures, optimització ) per lluita la pobresa energètica i un consum responsable
  • Xerrades i tallers en centres educatius sobre cultura energètica
  • Tríptic de consells basics d’energia del PAE ( pendent pressupost econòmic )
  • La col·laboració amb el Consell Comarcal i Diputació, altres organismes i entitats socials.

Comentaris