Punts de Suport per ajudar a descarregar el passaport COVID

Posa en marxa l’Ajuntament de Blanes. 

Aquest desembre funcionaran els dimarts 14, 21 i 28; i els dijous 16 i 23. Els matins a l’Oficina de l’AMIC de l’Ajuntament de 9’30 a 11’30 h i a les tardes a la Biblioteca Comarcal de 18 a 20 h. 


Imatge CANALSALUT.GENCAT.CAT

Nota de premsa AJUNTAMENT 

Rebuda 10/12/2021


A partir de la setmana vinent l’Ajuntament de Blanes posarà en marxa un nou servei a la ciutadania, per ajudar a tothom qui ho pugui necessitar per descarregar-se el passaport COVID. L’objectiu és que, sobretot la gent gran que té dificultats per fer-ho, així com qui no disposa de la tecnologia i/o els mitjans al seu abast pugui rebre ajuda per a la obtenció del document que des d’ara es necessita per determinades activitats.

Per això, el consistori blanenc ha posat en marxa dos Punts de Suport per ajudar a descarregar-se el passaport COVID. En principi la idea és que funcionin només durant aquest mes de desembre, si bé a mesura que es vagi veient com evoluciona la demanda es plantejarà la possibilitat d’allargar-lo durant més dies. Aquest extrem es determinarà abans d’acabar l’any.


A l’AMIC i a la Biblioteca 

Personal de l’Ajuntament de Blanes que s’ha ofert voluntàriament per fer aquest servei donarà suport a les persones que demanin ajuda per poder descarregar-se l’anomenat passaport COVID. Hi haurà dos punts de suport que funcionaran els dimarts i dijous amb horaris diferents, però cobrint d’una banda la franja horària dels matins, i de l’altra la de les tardes.

Els dies en què funcionarà seran els següents: els dimarts 14, 21 i 28 de desembre, i els dijous els dies 16 i 23 de desembre. Durant tots aquests dies es podrà demanar suport en horari de matí i de tarda. Els matins caldrà anar a l’Oficina de l’AMIC, a la planta baixa de l’Ajuntament de Blanes –Passeig de Dintre, 29-, des de 2/4 de 10 fins a 2/4 de 12, i a les tardes caldrà que s’adrecin a la Biblioteca Comarcal –Passeig de Catalunya, 2- de 18 a 20 h.

Per ajudar a fer-ho, caldrà que les persones que necessitin ajuda per descarregar-se el passaport COVID portin la targeta sanitària i el DNI, perquè els i les voluntàries puguin accedir al portal de ‘La Meva Salut’ comptant amb les dades necessàries per fer-ho. D’aquesta manera, l’Ajuntament de Blanes vol contribuir a evitar l’aïllament d’aquestes persones, especialment la gent gran i persones amb pocs recursos.

Des del passat divendres 3 de desembre el certificat COVID és obligatori per accedir a diverses activitats de la vida quotidiana i, després del col·lapse que ja hi va haver els dies anteriors, des dels ambulatoris de Blanes es va demanar ajuda al consistori blanenc per donar suport a aquelles persones que tenien dificultats o bé no disposaven dels mitjans necessaris per descarregar-se l’anomenat passaport COVID.

Es tractava de donar un cop de mà als ambulatoris i al Punt de Vacunació Poblacional del local de Mas Enlaire, on es van rebre moltes peticions per descarregar-se el document, sobrecarregant els equips d’atenció sanitària.



Comentaris