Supermercats AMETLLER ORIGEN confirma obertura a Blanes

Ametller Origen incrementa un 16% la seva facturació el 2021, fins als 387 MEUR 


Imatge AGÈNCIA ACN


Contingut AGÈNCIA CATALANA DE NOTÍCIES 

Rebut 23/02/2022 


Ametller Origen va assolir una facturació de 387 milions d’euros l’any 2021, un 16% més respecte a l’exercici anterior. La cadena de supermercats atribueix el creixement a la bona marxa de les vendes en botigues (+19%), tot i que també destaca el comportament positiu dels obradors o de la producció agrícola pròpia, segons ha informat aquest dimecres en la seva presentació de resultats. De cara a 2022, la companyia té previst invertir 25 milions d’euros per obrir 15 nous supermercats i reformar-ne 20 més per tal d’assolir unes vendes totals de 450 milions d’euros, el que suposaria un creixement del 18%. Tot i que l’empresa no ha donat detalls dels beneficis, ha assegurat que pràcticament tots els guanys es reinverteixen dins el mateix grup.

Segons ha detallat el conseller delegat i cofundador d’Ametller Origen, Josep Ametller, el model de creixement per aquest pròxim exercici continuarà sent una aposta combinada per les botigues de proximitat i les botigues ‘stand alone’, la majoria ubicades a l’entorn metropolità. No obstant això, entre les noves obertures previstes que aquest 2022, el directiu ha destacat la posada en marxa d’un establiment a Amposta, un anunci que qualifica de “repte” però alhora “d’oportunitat”. “Estem parlant d’un entorn menys urbà, però que si ens va bé, ens obre un munt de possibilitats en altres punts de característiques similars”, ha apuntat Ametller.

A banda de l’obertura a Amposta, el conseller delegat del grup també ha confirmat obertures en municipis com Blanes o Palafrugell. Segons les dades facilitades pel mateix directiu, l’empresa té ara mateix 120 establiments repartits per Catalunya.


Agroparc 

Durant la presentació de resultats, Ametller també ha fet referència al projecte de l’Agroparc, una gran àrea de producció circular que té intenció d’ubicar al Penedès i que suposaria una inversió de 180 milions d’euros. En relació amb aquesta qüestió, el màxim responsable de la cadena de supermercats ha assegurat que l’operació requerirà finançament extern i que les opcions preferents passen per acudir a la banca comercial, al Banc Europeu d’Inversions (BEI) o captar inversió dels fons europeus.

Tot i això, Ametller tampoc descarta l’entrada d’un nou soci al grup per poder tirar endavant el projecte. De fet, la cadena de supermercats ja es va posar en contacte amb els serveis d’inversió del Banco Santander per sondejar la possibilitat de trobar un inversor. En qualsevol cas, Ametller ha assegurat que el soci no controlaria més del 20% del capital de la companyia i que només es tiraria endavant l’operació “si aquesta aporta sinergies al grup”. “No ho descartem, però prioritzarem totes les altres vies, i sempre en el context de l’Agroparc”, ha afegit.


Inflació als productes 

En un 2021 marcat pel trencament de la cadena de subministraments i la inflació, Ametller Origen ha informat que els seus productes s’han encarit, de mitjana, un 4,4%. En aquest sentit, el conseller delegat ha destacat els “esforços de contenció de preu” que ha fet l’empresa –destacant que la pujada de preus als seus supermercats ha estat inferior a la mitjana estatal i catalana- i ha apuntat que el grup segueix treballant sota el supòsit que una part de la inflació és conjuntural.

Pel que fa al segment ‘online’, Ametller ha indicat que representa vora un 4% de les vendes totals del grup, un percentatge superior al que es registrava abans de l’esclat de la pandèmia. No obstant això, el directiu ha indicat que la quota de facturació en línia “és poca” i ha reconegut que, en aquest aspecte, la companyia “ha de millorar”.


Neutralitat d’emissions 

A banda dels resultats, Ametller Origen també ha anunciat l’objectiu d’obtenir la neutralitat d’emissions de diòxid de carboni per l’any 2027. Un dels projectes més destacats –començarà amb una prova pilot aquest primer trimestre a una quinzena de botigues- consistirà a gestionar la recollida dels envasos de cartó de la seva línia de plats preparats, peix i carn envasada.

En aquest sentit, la cadena de supermercats introduirà un nou sistema d’envasat sostenible, desenvolupat per Hinojosa i elaborat amb cartró reciclat. L’objectiu, segons ha detallat la directora de finançament europeu i afers públics, sostenibilitat i RSC de la companyia, Marta Angerri, és que aquest tipus d’envàs estigui present en almenys un 20% dels productes refrigerats que es venen als supermercats. Malgrat l’aposta del grup per polítiques sostenibles, Angerri també ha fet una crida als clients i els ha demanat la seva col·laboració.



Comentaris