Suport a blanencs en tràmits telemàtics i serveis digitals

Els agents telemàtics contractats pel Consell Comarcal de la Selva donen suport als ciutadans en les gestions electròniques 

Aquelles persones que vulguin disposar del suport de l’agent telemàtic cal que demanin cita prèvia al seu municipi 


Imatge facilitada per la institució.

Nota de premsa CONSELL COMARCAL 

Rebuda 21/2/2022


Els agents telemàtics, contractats pel Consell Comarcal de la Selva, donen suport als ciutadans en les gestions electròniques o els tràmits de qualsevol administració o organisme públic. Aquestes quinze persones s’han contractat en el marc de la convocatòria Treball i Formació 2021, de les línies MG45 i DONA .

Amb la contractació d’aquestes persones, amb perfil administratiu, es pretén donar resposta a les necessitats de les entitats locals en l’actual context de crisi. I és que una de les necessitats detectades ha estat la dificultat que tenen els ciutadans de la comarca de la Selva per apropar-se a l’Administració i realitzar tràmits electrònics. Per això, des de l’ens selvatà es va creure oportú acollir-se a aquest programa que, a més de donar resposta a les necessitats de molts ciutadans, donarà una oportunitat perquè aquestes persones que s’han contractat es reincorporin al món laboral durant un període de dotze mesos.

En molts casos, tal com ha explicat el conseller d’Ocupació, Eduard Colomé,moltes de les persones que participen en els programes que s’impulsen des del Servei d’Ocupació tenen l’oportunitat de continuar treballant en l’Administració durant un llarg període de temps i fins i tot, en alguns casos, acaben consolidant el seu lloc de treball. L’objectiu d’aquests programes és, sens dubte, la creació de llocs de treball per a les persones de la comarca, i en aquest cas explícitament, a més, es pretén que aquestes persones donin suport als ciutadans amb tot tipus de gestions electròniques.

Les principals tasques que realitzen aquestes persones són de suport a la ciutadania, especialment a col·lectius vulnerables, en les gestions de tràmits telemàtics, gestió de tràmits referents a l’ensenyament a distància i serveis digitals d’ús quotidià. Així mateix, impulsen i donen suport a la tramitació de l’IDCAT, i al registre en espais de salut digitals, i en plataformes i xarxes socials.

Aquelles persones que vulguin disposar del suport de l’agent telemàtic cal que demanin cita prèvia al seu municipi.

Com a punt final cal afegir que les 15 persones contractades rebran una formació, en el marc del programa, de 60 hores en l'adquisició de competències digitals i aptituds per realitzar la feina de forma exitosa.


Creació d'ocupació 

El president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, ha destacat l'aposta de l'ens selvatà per aconseguir una major inserció al món laboral a la comarca de la Selva, i en definitiva, la creació de nous llocs de treball per a aquelles persones que per motius diversos estan a l'atur. En aquest sentit, el màxim responsable de l'ens selvatà, Salvador Balliu, ha incidit en el bon resultat que el programa Treball i Formació ha tingut en els darrers anys, ja que en la major part dels casos moltes d'aquestes persones que participen en un programa d'aquestes característiques es reincorporen al món laboral.

Aquest programa, que té una durada de dotze mesos, està subvencionat pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, regulat per la Resolució EMT/2859/2021, de 17 de setembre, i ORDRE EMT/176/2021, de 9 de setembre.



Comentaris