Blanencs ningunejats per les elèctriques. ¡Hay que joderse!

Us envio la present en nom de la comunitat de veïns d'Onze de Setembre 23 de Blanes

Nota pregada de Veí de la plaça Onze Setembre

Rebut 05/07/2022




Opinió DdB: No és casualitat que el sector tingui 22 expolítics en nòmina i així actuar amb patent de Cors



Segons un estudi que ens va fer una empresa per instal·lar plaques solars a la nostre comunitat de veïns, a partir de dades que els va proporcionar la mateixa Endesa, ens van indicar que el nostre pic de potencia consumida anual era de 4,2 kw, i que no entenien que tinguéssim contractat 12,5 Kw.

Vam procedir doncs a demanar a Naturgy (la nostre comercialitzadora) el dia 7 de Juny d'enguany la baixada de potència del comptador, per mirar de baixar despeses en els ja cars rebuts de la llum.

Aquesta és va fer efectiva per part d'Endesa (distribuidora) el dia 10-06 i ho sabem perquè un repartidor es va quedar dins l'ascensor ja que la nova potencia no era adequada i salta el comptador.

A l'endemà 11-06 vam desestimar aquesta baixada (teníem 14 dies) i demanar deixar la potencia com estava, un cop l'empresa d'ascensor ens comunica que no hi ha cap averia.

Hem trucat infinitat de cops a les companyies i ens han donat varies dates per solucionar, que han incomplert, també hem anat varies vegades als punts de servei de Blanes, i res, no ens donen cap solució alternativa, ni provisional mentre dura aquesta incomprensible i absurda burocràcia, dient que son subcontractes i que no poden fer més que aquells que atenen les nostres trucades i es van passant la pilota entre ells.

El comptador es digital i es pot modificar en remot la potència, amb uns segons teclejant.

Per un altre banda van deixar que demanéssim la baixada per internet, sense demanar signatura, ni identificació a la Presidenta (ho podria haver demanat qualsevol), i la van cursar, tot i saber que era un ascensor, sense cap advertiment cap a nosaltres de no baixar-la, ni ens van demanar cap documentació de l'ascensor, ni van demanar baixada de comptador amb maxímetre, com més endavant hem esbrinat que haurien d'haver fet per tal que l'ascensor no saltes a l'hora de fer-ho servir.

Només hem aconseguit fer una reclamació a Naturgy amb data 20-06 (quan truquem cada dia des de el dia 11), de la qual ens indiquen tenen entre 7 i 15 dies per contestar, ni tan sols asseguren que solucionaran, vergonyós !!.

Hem esbrinat en alguna trucada a Endesa que Naturgy no va enviar la 1a desestimació correctament (la va enviar buida) per tant Endesa va anular, i que Endesa no ha rebut cap petició de pujada de potencia per part de Naturgy.

Per un altre banda hem fet sol·licitud a Consum a Blanes per a mediació, però es voluntari per les companyies i tenen 30 dies per contestar.

Hem iniciat reclamació al departament d'Energia de la Generalitat, però al no tenir certificat digital el CIF de la comunitat, no ha prosperat. Hem dit alguna cosa a xarxes, i hem enviat missatge de veu a Rac1.

Doncs bé, després de 26 dies, a dia d'avui, continuem sense ascensor amb persones grans a l'últim pis de l'edifici, que es un 4art (amb l'alçada d'un 6é) i nenes petites al 3er (alçada 5é) que no poden estar pujant i baixant cada dia, i amb cotxets, compra, etc. i amb el risc de tenir alguna malaltia greu o accident amb el que comporta no tenir ascensor.

Ens sentim desesperats, desemparats i absolutament impotents e indignats davant la poca sensibilitat, tracte e inoperància d'aquestes empreses dites elèctriques (lobby), que fan i desfan, sense cap conseqüència per ells i amb el beneplàcit de les administracions públiques d'àmbit regional, estatals i europees.



Comentaris

  1. Aquestes empreses sempre tenen la paella pel mànec i ens fan anar com volen.
    Mentre no funcionin els Defensors dels Usuaris, els particulars no hi tenim res a fer.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada