El nou govern de Blanes defineix el cartipàs municipal

DARRERA HORA

Blanes dóna compte del cartipàs, el regidor de la CUP pren possessió del càrrec i s’aprova la modificació del pressupost

  • Les dues sessions plenàries d’ahir van estar carregades de tensió i ERC presentarà una reposició de recurs contra la convocatòria del ple d’urgència

Blanes, 30 juny 2022.- Durant els dos plens extraordinaris d’ahir consecutivament celebrats a les sis i les set de la tarda es van aprovar tots els punts inclosos a l’ordre del dia, amb més moments de tensió que no pas de cordialitat. De fet així va ser des del minut zero, perquè tot just començar la primera sessió, ERC va posar en dubte la legalitat de la convocatòria per urgència.

L’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, va decidir aturar el ple per aclarir aquest aspecte amb el personal de l’Ajuntament, reprenent-se al cap de pocs minuts. Tot i les explicacions que es van donar un cop reiniciada la sessió, ERC va anunciar que presentarà una reposició de recurs ja que, segons va explicar el seu portaveu Àngel Canosa, no s’havia exposat cap motiu que justifiqués la urgència i s’estava incomplint la llei.

La convocatòria per urgència es va aprovar amb els 11 vots de l’equip de govern i els 9 en contra d’ERC, BCP, PP i VOX. Llavors es va poder passar als tres següents punts, el primer dels quals va ser admetre el recurs presentat per VOX que demanava la presa de possessió del regidor de la CUP per no procedir en la fórmula mínima essencial d’acatament a l’ordre constitucional i l’estatut d’autonomia de Catalunya.

Per això, el següent punt va ser la presa de possessió de Carles Estríngana com a regidor de la CUP, incorporant-se per tant a l’hemicicle que formen la suma de les 21 regidores i regidors. El darrer punt de l’ordre del dia del primer ple va generar noves tibantors, perquè es tractava d’aprovar la modificació del pressupost.

El tema va prosperar amb el recolzament de l’equip de govern, mentre que la resta de forces polítiques van votar-hi en contra. S’han aprovat 38.329’98 €, 27.889’98 € dels quals són per a sous i indemnitzacions del personal i càrrecs electes, mentre que els 10.440 € restants són per la retransmissió de diversos programes especials que s’emetran per TV La Selva, i que inclouen les cinc nits de focs, el pregó d’inici de festes i un programa especial amb motiu de la Festa Major de Santa Anna.

Presentació del nou cartipàs i aprovacions de qüestions de funcionament

Durant el segon ple de les set del vespre es va donar compte de les resolucions d’alcaldia, que incloïa presentar el nou cartipàs. Els tres següents temes van prosperar per unanimitat: establir la periodicitat dels plens –que continuaran fent-se el darrer dijous de cada mes-, així com les designacions dels membres que formen part de diversos organismes o entitats públiques on el consistori s’hi troba representat.

On va haver-hi disparitat de vots va ser als tres darrers punts del ple. El primer, establir el règim de retribucions, dedicacions i indemnitzacions dels 21 membres de la corporació, va ser recolzat pels 11 membres de l’equip de govern; l’abstenció de BECP i la CUP; i els vots en contra d’ERC, PP i VOX. L’assignació del règim de retribucions pels membres que no desenvolupin les seves funcions en règim de dedicació va prosperar amb els vots de l’equip de govern, l’abstenció de la CUP i els vots en contra de la resta.

Per últim, l’assignació de les dotacions econòmiques als grups municipals va ser recolzat per l’equip de govern (PSC, JxB, Grup Blanes i Blanes Sí), així com per BECP, PP i VOX. Per la seva banda, ERC i la CUP es van abstenir. Al terme del ple l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, va emplaçar tothom per a la propera sessió plenària que serà amb caràcter ordinari, i tindrà lloc el dijous 27 de juliol, l’endemà de la darrera nit del 51è Concurs Internacional de Focs d’Artifici.

Servei de Comunicació Ajuntament de Blanes




Pel mandat 2023-2027 

Els onze membres de l’equip de govern tenen delegades diverses regidories, i la nova distribució de responsabilitats es presentarà en sessió plenària aquest dijous 


Imatge facilitada per la institució. 

Nota de premsa AJUNTAMENT 

Rebuda 28/06/2023 


L’alcalde de Blanes, Jordi Hernández Martínez, ha signat el decret de delegació de competències que recull la distribució de responsabilitats i que defineix el nou cartipàs municipal pel mandat 2023-2027. El nou govern està constituït per onze regidores i regidors de quatre grups municipals: PSC (6 representants), JxB (3 representants), Grup Blanes (1 representant) i Blanes, Sí (1 representant).

El nou cartipàs es presentarà públicament en la sessió plenària convocada per aquest dijous, 29 de juny. L’alcalde de Blanes, Jordi Hernández, ha destacat el bon clima de treball que s’ha establert entre els diferents membres de l’equip de govern, després que s’han distribuït les diferents àrees de treball de responsabilitat política i ja s’estan definint les primeres línies de treball amb el personal municipal per endegar nous projectes.

En aquest sentit, el batlle ha remarcat: “Afrontem aquesta tasca amb la lògica il·lusió de començar una nova etapa que esperem doni molts fruits positius per a Blanes, sense renunciar a seguir sumant consensos, i buscant també la complicitat de la ciutadania”. Respecte la distribució de les delegacions que configuren el cartipàs, a banda de les responsabilitats que s’ha reservat l’alcalde, hi ha set tinents d’alcaldes i tres regidors i regidores amb delegació de funcions. D’aquests càrrecs, n’hi haurà tres amb dedicació exclusiva: l’alcalde de Blanes, així com les regidores Estefanía Romero i Javier López.


Nou Cartipàs Mandat 2023-2027

L’alcalde s’ha reservat l’Àrea de Seguretat Ciutadana (Policia Local i Protecció Civil); Urbanisme, Serveis Jurídics i Comunicació Institucional. Pel que fa a la resta de regidories, la distribució és la següent:

1er Tinent d’alcalde – Joan Felip i Furés (JxB): Promoció de la Ciutat, Turisme, Comerç i Empresa.

2on Tinent d’alcalde – Jordi Calvet San José (PSC): Hisenda, Recursos Humans, Recursos Tecnològics, Cultura i Ràdio Blanes.

3er Tinent d’alcalde – Rosa Aladern i Gusi (Grup Blanes): Enginyeria, Activitats, Habitatge i Salut.

4rt Tinent d’alcalde – Gloria Agudo Román (PSC): Acció Social i Educació

5è Tinent d’alcalde – Mario Ros (Blanes, Sí): Polítiques d’Igualtat, Nova Ciutadania i Solidaritat, i Gent Gran.

6è Tinent d’alcalde – Quique Pérez Guardiola (PSC): Festes, Transports Urà i Taxis, i Cementiris.

7è Tinent d’alcalde – Jaume Frigola Bourlon (JxB): Medi Ambient, Parcs i Jardins i Mobilitat.

Regidora Mònica Rabassa (JxB): Esports i Arxiu Municipal.

Regidor Javier López Juárez (PSC): Serveis Municipals (inclou brigades, abastament i sanejament d’aigua, residus, via pública i mercats).

Regidora Estefanía Romero Asensio (PSC): Participació Ciutadana, Joventut, Biblioteca, Benestar Animal i Oficina de Català.




RELACIONAT

Blanes celebra avui dos plens on es ratifica el cartipàs i la CUP torna a prendre possessió del càrrec per un recurs presentat per VOX

  • Es faran dos plens: un convocat per urgència a les sis, que inclou una modificació de crèdit, i el segon a les set del vespre

Blanes, 29 juny 2023.- L’Ajuntament de Blanes ha convocat per avui dijous dos plens que començaran consecutivament a les sis de la tarda i a les set del vespre. Són els dos primers amb contingut després que, d’ençà que van prendre possessió els 21 membres del consistori al Ple de Constitució del 17 de juny, se’n va celebrar un primer el 22 de juny per fer el sorteig que va escollir els membres de les meses per a les eleccions del 23 de juliol.

La sessió de les sis inclou quatre punts, començant per la ratificació de la urgència amb què ha estat convocada. El primer serà per resoldre el recurs de reposició presentat pel regidor de VOX, on demana l’anul·lació de la presa de possessió del regidor de la CUP per no procedir en la fórmula mínima essencial d’acatament a l’ordre constitucional i l’estatut d’autonomia de Catalunya.

Després que en aquest punt s’estima el recurs, al següent prendrà possessió del seu càrrec de regidor el cap de llista de la CUP. Tot seguit, el quart i darrer tema que es tractarà presenta una modificació de crèdit del pressupost municipal vigent de més de 38.000 € per a diversos conceptes.

Per la seva banda, el segon ple que començarà a les set del vespre inclou set punts a l’ordre del dia. El primer és donarà compte del decret de nomenament de tinents d’alcalde i delegació de competències de l’alcalde a favor dels regidors. És el què es coneix com el cartipàs municipal, i serà un dels temes més destacats que es tractaran durant la sessió.

També s’establirà el règim de retribucions, dedicacions i indemnitzacions dels 21 membres de la corporació, els representants dels diferents organismes, així com la periodicitat de les sessions plenàries, que continuaran fent-se el darrer dijous de cada mes a les set. Totes dues sessions plenàries són amb caràcter extraordinari, per la qual cosa no hi haurà l’habitual darrer apartat de Precs i Preguntes.



Comentaris