Policia Local plena competència de la xarxa viària a la població

Policia Local de Blanes i Mossos d’Esquadra amplien la coordinació operativa en Trànsit 

El cos municipal ha augmentat les competències a totes les carreteres del terme municipal, seguint en col·laboració amb els MMEE 



OPINIÓ de DdB: Si han d'anar amb convenis i apaños vol dir que la llei catalana de la policia és un xurru. Ens governen burros. En fin Serafín, amb tota aquesta corrua d'agents de l'autoritat multant a tort i a dret anirem servits a Vila


NOTA DE PREMSA AJUNTAMENT 

Rebuda 15/08/2023 


Des d’ara la Policia Local de Blanes ha ampliat les competències que tenia a les carreteres que travessen el terme municipal, de manera que ha passat a tenir la plena competència de la xarxa viària que transcorre a la població. Així ha estat després que el cap de la Policia Local, Joan Garcia, i el cap de l’Àrea Regional de Trànsit de Girona, Joan Costa, han renovat el Protocol de Coordinació Operativa que inclou, entre d’altres, aquests canvis.

De fet, d’ençà que els dos cossos van signar el primer conveni el març de l’any 2005, se’n va fer una posterior modificació al febrer del 2011, i ara s’ha tornat a revisar per completar les competències de la Policia Local de Blanes en matèria de trànsit. Amb l’acte de signatura del document de col·laboració, que també va comptar amb l’assistència del sots cap de la Policia Local de Blanes Javier Jarillo, i del cap de la Unitat de Trànsit de Sant Feliu de Guíxols, Ramon Pérez, s’han actualitzat els mutus àmbits territorials d’actuació.


Augmenten les competències de la Policia Local de Blanes en carreteres

Així, a partir d’ara la Policia Local passa a ser-ne el titular, mentre que els Mossos d’Esquadra són col·laboradors, llevat de tres supòsits relacionats amb cotes amb autoritats autonòmiques, estatals i estrangeres, on els MMEE continuaran sent els titulars i la Policia Local col·laboradora. Això no vol dir que els Mossos d’Esquadra perdin la seva competència, i en aquest sentit durant la trobada per la signatura del protocol es va renovar l’acord de seguir col·laborant en la mesura del possible en tots dos sentits.

Serà competència de la Policia Local de Blanes el casc urbà de la població, així com les vies de les urbanitzacions i accessos, polígons industrials, camins, vies sense denominació, pistes forestals i qualsevol altre conjunt d’edificacions del municipi, i en concret quatre trams. Un d’elles és la GI-600 –la que uneix Blanes amb Tordera-des del Km 3’700, on hi ha el rètol d’inici de la comarca de La Selva en sentit Blanes.

Dos altres trams són a la Gi-682: per un costat des del km 3 d’inici al municipi de Palafolls, sentit població Blanes ascendent; i de l’altre des del km 7’400, on hi ha el rètol de la població de Blanes descendent. Per últim, el quart tram és el de l’antiga carretera de Blanes a Malgrat, la GIP-6831, des del Km 0’075, a l’inici de la Regió Policia Metropolitana Nord CME, en sentit Blanes, on hi ha el Pont d’en Pixota.

Per la seva banda, els Mossos d’Esquadra mantenen íntegrament la competència a les vies interurbanes que no estan afectades per població, a partir dels punts on acaba l’abast de la Policia Local de Blanes. En relació a la delimitació d’actuacions, correspon a cada cos la regulació i l’ordenació del trànsit, la vigilància i el control del trànsit, l’elaboració i tramesa d’informes i atestats per accidents de trànsit, l’assistència i auxili a usuaris, els controls preventius i altres comportaments de risc per a la seguretat viària.

El conveni de col·laboració també inclou que, independentment de l’àmbit territorial, per urgència, proximitat o idoneïtat, un o altre cos policial podrà iniciar qualsevol actuació de trànsit tot traspassant amb posterioritat les gestions iniciades al cos policial competent. Al mateix temps, també es realitzaran accions de suport de les actuacions de trànsit per part de l’altre cos policial en cas que es demani col·laboració.



Comentaris