Conte d’Estiu a Blanes amb Bla, Nes i el temible Scorp

Tornen les aventures de ‘En Bla i la Nes’, la Campanya de Tardor del comerç de Blanes, que repartirà 52.800 cromos del conte 

Una 80ena d’establiments participen en la iniciativa de l’ABBC, basada en els personatges creats per l’artista Sergi Ros, que protagonitzen ‘Un Conte d’Estiu a Blanes’  




Nota de premsa AJUNTAMENT 

Rebuda 18/09/2023 


Aquest cap de setmana s’ha presentat la ‘Campanya de Tardor’ que impulsa l’Associació de Botiguers de Blanes Centre (ABBC), amb el suport de l’Ajuntament de Blanes. L’acte es va acollir dissabte a la tarda a la Plaça d’Espanya, i el van encapçalar el president de l’ABBC, Lluís Pascual, i l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández.

Els van acompanyar el tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Joan Felip, el tinent d’alcalde de Cultura, Jordi Calvet, així com membres de la junta de l’entitat comercial i el creador dels personatges de la campanya, Sergi Ros. També van participar representants de bona part dels establiments que s’han adherit a la iniciativa.


52.800 cromos per completar el nou conte de ‘En Bla i la Nes’

Aquesta és la segona tardor consecutiva en què l’entitat comercial impulsa l’edició d’un conte protagonitzat pels dos personatges infantils creats fa 21 anys per l’artista blanenc Sergi Ros. Igual que l’any passat, la campanya gira a l’entorn d’un conte titulat ‘Un Conte d’Estiu a Blanes’ i en aquesta ocasió s’ambienta en la Festa Major. Juntament amb els personatges estel·lars, en Bla i la Nes, així com el temible Scorp –el dolent de la sèrie- la resta de protagonistes són les diferents entitats de Blanes que li donen vida.

A diferència de l’any passat, en què la campanya es va presentar coincidint amb l’inici del mes de novembre, aquest 2023 s’ha volgut avançar perquè coincidís amb l’inici del curs escolar. D’igual manera, també s’avançarà la finalització del període durant el qual s’estaran repartint els cromos, que s’allargarà fins a mitjans de novembre.

Durant la presentació del cap de setmana es van repartir els contes als responsables de la vuitantena de botigues adherides a la campanya perquè, al seu temps, els distribueixen entre els seus clients. Els contes inclouen diversos buits en les seves il·lustracions que cal emplenar amb els cromos que els comerços oferiran als clients quan hi facin compres.

Està previst repartir 52.800 cromos, gairebé el doble que l’any passat, i cada conte ha d’incloure 24 cromos perquè pugui completar-se en la seva totalitat. Pel que fa a exemplars del conte, n’hi haurà 2.300, i pel que fa a la distribució es farà en un total de 17.600 sobres que inclouran cadascun d’ells tres cromos. Val a dir que, a banda de poder completar els contes, encara hi ha un altre incentiu.

Es tracta que tothom qui hagi emplenat el seu conte amb tots els cromos que cal haver recollit, pugui entrar en el sorteig de 1.500 vals de compra i 10 grans premis quan acabi la campanya. El sorteig final dels vals de compra es farà el 18 de novembre, en un esdeveniment que, com és habitual en tots els que organitza l’Associació de Botiguers de Blanes Centre, atraurà un gran nombre de públic.

Els personatges d’en Bla i la Nes formen part d’un projecte engegat fa 21 anys amb la suma d’esforços de diversos departaments de l’Ajuntament de Blanes –Cultura, Arxiu i Educació- per explicar la història de la ciutat a través de contes infantils protagonitzats per aquest dos personatges. El relat era un compendi de capítols que es van repartir a les escoles, dissenyats per l’artista blanenc Sergi Ros. Ara, per segon any consecutiu, han tornat a cobrar vida a través dels contes.



Comentaris