FERRMED presenta a Girona el seu Estudi de tràfic i optimització del canvi modal a la Unió Europea
- L'informe detalla les zones on és prioritari invertir per assolir una quota ferroviària del 30 % en transport de mercaderies a Europa el 2030
- El diputat de la Diputació de Girona Joan Plana ha insistit en la importància del Corredor Mediterrani i de posar al dia la infraestructura ferroviària al territori
Imatge MANOLO GARCÍA |
Nota de premsa DIPUTACIÓ
Rebuda 11/07/2024
La Cambra de Comerç de Girona ha estat escenari aquest dijous al matí de la presentació que ha fet l'associació multisectorial sense ànim de lucre FERRMED del seu Estudi de tràfic i optimització del canvi modal a la Unió Europea. L'acte ha comptat, entre d'altres, amb l'alcalde de Girona, Lluc Salellas; el diputat de la Diputació de Girona Joan Plana, i el president de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega.
L'informe conclou que la xarxa de trànsit global definida per la Comissió Europea és massa gran i que cal concentrar les inversions allà on s'ubica el 65 % del volum de transport terrestre de mercaderies. En els 18.000 quilòmetres de màxima prioritat on s'haurien de focalitzar aquestes inversions, s'hi troba integrada Catalunya, a través del Corredor Mediterrani i l'Eix de l'Ebre.
Les conclusions de l'estudi les ha detallat el president de FERRMED, Joan Amorós, que ha destacat que concentrar-se en aquestes estructures suposaria un gran estalvi de CO2 i permetria assolir els objectius establerts a través de l'European Green Deal i el White Paper on Transport especificats per la Comissió Europea.
Des de fa una dècada, la situació està estancada al voltant del 18 %, i és gairebé impossible que es pugui arribar a una quota ferroviària del 30 % a Europa el 2030.
A més, Joan Amorós ha explicat un nou procediment d'organització del transport multimodal, el «sistema integrat de transport ferroviari per carretera ràpid i flexible (+FIRRST)», per traslladar semiremolcs, contenidors i caixes mòbils a diferents destinacions de manera ràpida, eficient i flexible.
En el seu torn de paraula, el diputat Joan Plana ha destacat que «el corredor mediterrani i la posada al dia de la infraestructura ferroviària és un element clau per connectar-nos amb els nostres espais naturals, la resta dels Països Catalans i el conjunt d'Europa. Espais naturals que són també espais productius perquè les empreses catalanes puguin competir desenvolupant el potencial que tenen».
L'acte ha comptat amb un debat amb experts, entre els quals hi havia el fundador i CEO de Certifydoc, Mario Scalabrino; el director de CIMALSA, Simó Batlle; el soci i conseller delegat de Calsina Carré, Ramon Carré; el director de logística de SEAT, Enric Martí; el director d'LFP Perthús, Petros Papaghiannakis, i el president de l'Àrea d'Ordenació del Territori de la Cambra de Comerç de Girona i director de TEISA, Àlex Gilabert.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada