Treballar colze a colze amb personal de recerca del CEAB

Estada d’estudiants dins del programa “Joves i Ciència”

La iniciativa, impulsada per la Fundació Catalunya La Pedrera, té per objectiu fomentar les vocacions científiques. Inclou estades en centres de recerca com el CEAB-CSIC.


 Imatge facilitada per la institució


Nota de premsa CEAB

Rebuda 25/07/2024



Aquest 25 de juliol ha estat l’últim dia de feina al CEAB-CSIC per l’estudiant de segon de batxillerat, vinguda d’un institut de Barcelona, que enguany hi ha fet l’estada del programa “Joves i Ciència”.


Durant dues setmanes, Berta Huguet, ha pogut treballar colze a colze amb personal de recerca del CEAB-CSIC. Ho ha fet als laboratoris de la seu del Centre, a Blanes, concretament al d’ecologia molecular i al de microplàstics.


Entre les tasques concretes que ha dut a terme hi ha la recollida i preparació de mostres, el seu anàlisi amb diferents tècniques i per a propòsits diversos, i l’obtenció i interpretació dels resultats. Tot plegat sota la tutela d’investigadors i tècnics del grup d’ecologia integrativa d’aigües continentals.



El programa “Joves i Ciència”

Aquesta iniciativa de la Fundació Catalunya La Pedrera està adreçada a estudiants amb talent i inquietud per la recerca científica i té l’objectiu de fomentar les vocacions científico-tecnològiques. Durant tres anys tenen l’oportunitat d’experimentar la recerca en primera persona.


El primer estiu, els seixanta alumnes seleccionats treballen en un projecte de recerca científica a MónNatura Pirineus. El segon, poden continuar tenint experiències en investigació científica en un centre de renom. El tercer, els estudiants s’enfronten al repte de proposar un projecte de recerca en què treballar, ja sigui en un centre d’investigació o en un programa internacional de ciència.


Fa anys que al CEAB-CSIC acollim estudiants del “Joves i Ciència”. La col·laboració permet que els alumnes treballin les competències necessàries per dedicar-se a la investigació i, sobretot, contribueix al foment de les vocacions científico-tecnològiques.



Comentaris