Distintiu que no es distingeix ni fa visible el producte

La Confraria de Pescadors ha presentat el seu nou distintiu ‘Peix Fresc de la Llotja de Blanes’

L’objectiu és consolidar la marca de cara als consumidors i establiments de venda i restauració. Durant l’acte també es va presentar l’Associació Catalana de Dones de la Mar




Opinió de DdB: Doneu una ullada al logo i constatareu l'absència de caràcter distintiu que té per manca d'aptitud diferenciadora del signe. És de manual. Una bona fotografia amb un bon exemplar de llobarro que faci salivera sí que faria el fet


Nota de premsa AJUNTAMENT

Rebuda 23/09/2024


Aquest passat divendres la Confraria de Pescadors de Blanes es va vestir de gala per allotjar dues destacades presentacions que s’han volgut compartir amb diverses institucions i col·lectius. D’una banda, es va donar a conèixer el nou distintiu ‘Peix Fresc de la Llotja de Blanes’, i de l’altra l’Associació Catalana de Dones de la Mar.

L’acte el van encapçalar el Patró Major de la Confraria de Pescadors de Blanes, Ferran Martínez, i l’alcalde de Blanes, Jordi Hernández. Els van acompanyar el president i la gerent del GALP Costa Brava-Sud Maresme (Grup d’Acció Local Pesquer) Antoni Marzoa i Cristina Vadillo respectivament, així com el primer tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Joan Felip, i la regidora Mònica Rabassa. També van assistir el vicepresident tercer del Consell Comarcal de la Selva, Albert Sanz; i la presidenta de l’Associació d’Hostaleria de Blanes, Anna Portas, entre d’altres.


Més visibilitat als establiments de venda i restauració que s’hi abasteixen

La nova imatge corporativa es presenta amb l’slògan ‘Aquí Tenim Peix Fresc de la Llotja de Blanes’, i el seu objectiu és premiar, reconèixer i distingir els establiments, restaurants, peixateries i majoristes que l’ofereixen. El nou distintiu es lliurarà personalment en diferents formats per fer-los més visibles i així posicionar adequadament el peix de la Llotja de Blanes al consumidor final, valorar el peix fresc i consolidar la marca com a producte de proximitat i qualitat.

Amb aquesta iniciativa la Confraria de Pescadors de Blanes vol millorar la comercialització dels productes de la mar en l’àmbit familiar i turístic, fomentant alhora la diferenciació d’aquells establiments on s’ofereix peix fresc de la seva Llotja. El distintiu incorpora un codi QR que dóna la informació de tots els establiments on hi ha aquest producte i els adreça a la web i un mapa on hi són tots representats


Potenciar la marca i premiar establiments amb Peix de la Llotja de Blanes

Localitzar peix fresc de la Llotja de Blanes servirà per premiar i reconèixer els establiments –restaurants, peixateries, etc- on s’hi ofereix Peix Fresc de la Llotja de Blanes. L’objectiu és ajudar al consumidor final a trobar i identificar aquest producte i distingir-lo perquè es tracta de peix fresc sostenible, sense additius, que són el resultat del treball diari dels pescadors i pescadores de Blanes.

El distintiu vol fer més visible els productes de la mar de la Llotja de Blanes perquè permeti incorporar a la oferta gastronòmica productes locals, de temporada, naturals. Una altra qualitat que es vol valoritzar és que les embarcacions que el pesquen respecten els períodes de veda, cosa la qual assegura la regeneració natural de les poblacions pesqueres. És a dir: es tracta d’un peix sostenible.

Tanmateix, es pretén que el consum del Peix de la Llotja de Blanes sigui sinònim de contribuir amb el respecte al medi marí, la pesca sostenible, gaudir nodrint-se de la última proteïna salvatge natural que encara es pot trobar, i valorar l’esforç que fan diàriament els pescadors i pescadores. D’altra banda, la intenció de la Confraria de Pescadors també és premiar tothom qui l’ofereix.

En aquest darrer sentit, al distintiu que es distribueix hi ha fins a 5 estrelles que s’han creat per diferenciar els establiments pel que fa al percentatge de peix fresc de la Llotja de Blanes que ofereixen respecte d’altres. D’aquesta manera, una estrella equival al 10%; 2 estrelles al 50%; 3 estrelles al 75%; 4 estrelles al 90% i 5 estrelles al 100%. El distintiu el poden tenir tots els establiments que compleixin l’únic requisit d’oferir a la seva clientela peix Fresc de la Llotja de Blanes, tant si es tracta de peix i marisc comprat directament a la llotja com si es compra a través d’intermediaris.


Per donar a conèixer el nou distintiu, la Confraria de Pescadors ha elaborat un vídeo promocional que forma part d’una campanya d’espots per televisió prevista pel 26 de setembre  fins al 9 d’octubre, així com la seva difusió per xarxes socials. El vídeo es va projectar divendres passat durant l’acte de presentació, que també va incloure una visita a la subhasta, així com una destacada segona part.


Presentació de l’Associació de Dones de la Mar

La segona part de l’acte va quedar centrada en presentar a Blanes l’Associació de Dones, a càrrec de diverses membres, entre elles la blanenca Iris Triola, qui també s’encarrega de la difusió de la Confraria de Pescadors. L’entitat es va constituir l’any 2018 amb l’objectiu de promoure la contribució de les dones en l’àmbit pesquer i aqüícola a les comunitats costaneres catalanes, així com per donar una major visibilitat la feina de totes les dones que fan de la mar el seu mitjà de vida.

Al principi estava formada per una vintena de dones que treballen a les confraries de pescadors, xarxaires, pescadores i aqüicultores. Després de la pandèmia es va decidir ampliar-ho a totes les dones que treballen en l’Economia Blava, i això ha provocat que actualment ja siguin 122 membres que exerceixen diversos treballs relacionats amb la mar. Han teixit una xarxa d’inspiració i empoderament que s’estén més enllà de Catalunya.

La presentació de l’Associació de Dones de la Mar es va completar d’una manera més lúdica i festiva. Es va fer una Gastromòbil en femení, una demostració culinària on es podrà fer un tastet de peix de proximitat cuinat en viu i en directe, en un showcooking en cooperació amb el GALP Costa Brava-Sud Maresme.



Comentaris