Normalitzat definitivament el servei ferroviari

Renfe recuperarà el dilluns 4 de gener el Recorregut i Horaris Habituals de les línies R1 i RG1  

Es restableixen les freqüències que hi havia prèviament al Temporal Glòria, que va enfonsar el pont entre Blanes i Malgrat, sobre la Tordera  


Imatge facilitada per la institució  

Nota de premsa de l'AJUNTAMENT  

Rebuda el 3/1/2021  


El proper dilluns 4 de gener el servei de Rodalies de RENFE a Catalunya recuperarà els horaris i recorreguts habituals que hi havia hagut aproximadament fa un any enrere a les línies R1 (Molins de Rei-Maçanet Massanes per Mataró) i RG1 (Mataró-Blanes/Figueres-Portbou per Girona). Això serà possible després que ADIF ha finalitzat les obres que tenia en marxa a la xarxa ferroviària.

Una d’elles era la reconstrucció del pont entre Blanes i Malgrat de Mar per travessar la Tordera, que va col·lapsar el 22 de gener de l’any passat a conseqüència del Temporal Glòria. Una altra de les actuacions en què s’estava treballant estan relacionades amb el Corredor Mediterrani entre Sant Sadurní i Martorell, el pas soterrat de la línia R1 per la futura estació de la Sagrera, entre d’altres.

Això permetrà que es puguin restablir les seves freqüències i recorreguts habituals a les dues línies de la R1 i la RG1. Els usuaris i usuàries poden consultar els horaris a través dels canals digitals d’informació i atenció al client de RENFE i Rodalies de Catalunya, als telèfons 900 41 00 41 i 912 320 320. Enllaç Horaris Renfe: http://rodalies.gencat.cat/web/.content/02_Horaris/horaris/20210104_R1_Cartell-Info-Horaris.pdf


Certificat AENOR  

D’altra banda, RENFE també ha donat a conèixer que el servei de Rodalies de Catalunya ha obtingut el certificat AENOR de prevenció per la COVID-19 pel transport de viatgers. Així ha estat després que s’han avaluat els protocols implantats per l’operadora en els seus serveis públics de Rodalies Catalunya. Els protocols RENFE certificats per AENOR contemplen tots els moments en què un viatger entra en contacte amb els serveis de la companyia, abans, durant i una vegada finalitzat el seu trajecte.

En aquest procés s’hi inclouen tant la distribució dels passatgers com la neteja i desinfecció de l’interior dels trens, així com les mesures de protecció de viatgers i empleats, entre d’altres aspectes que s’han posat en consideració. En aquest sentit, s’ha constatat que els protocols anti-COVID establerts per RENFE estan en línia amb els desenvolupats per AENOR, tenint en compte les recomanacions i requisits de diferents organismes nacionals i internacionals, així com altres documents de referència i casos d’èxit.

El procés de certificació AENOR pel que fa a les mesures preventives per l’expansió de la COVID-19 s’enquadra en el marc del programa ‘Objectiu Tren Segur’ dissenyat per RENFE per a garantir que els seus serveis s’estan duent a terme amb les majors garanties higienicosanitàries. L’objectiu d’aquesta iniciativa, doncs, és oferir la màxima confiança a l’hora de viatjar i recuperar així els seus hàbits de mobilitat en el transport ferroviari.

Durant el viatge en Rodalies, és obligatori l’ús de mascaretes pel que fa a tots els viatgers i viatgeres. Tanmateix, per raons de seguretat sanitària que així ho aconsellen, es recomana no parlar i està prohibit consumir aliments o begudes durant els trajectes. RENFE ha reforçat les mesures d’higiene i desinfecció en tots els seus combois.



Comentaris