Reward voluntaris per fer de mentors a adolescents

L’Institut Serrallarga i la Fundació Bofill fan una crida de voluntaris per ser mentors d’adolescents de La Selva


Imatge UNIVERSITY OF NEVADA


Nota de premsa FUNDACIÓ JAUME BOFILL

Rebuda 30/09/2024



L’Institut Serrallarga de Blanes, amb el suport de la Fundació Bofill, cerca persones voluntàries per fer de mentores a adolescents de 1r de Cicles Formatius de Grau Mitjà.


Trobades informals per motivar i animar a continuar estudiant

En concret, la crida és a persones adultes disposades a ser referents per a nois i noies en trobades setmanals, per acompanyar-los en el procés d’informació, reflexió i presa de decisions per continuar estudiant fins a graduar-se de la secundària postobligatòria. Les persones voluntàries mentores, a qui s’assignarà un o una adolescent en funció del seu perfil i disponibilitat, rebran formació i materials pedagògics de suport i tindran un acompanyament professional durant tot el procés, que durarà almenys fins a final de curs.
Les sessions de mentoria són trobades informals per conversar i fer alguna de les activitats, sortides i visites proposades, gratuïtes, que permetin a l’adolescent reflexionar, motivar-se i prendre decisions pel futur.

L’abandonament escolar prematur, un problema estructural a tot el país
L’abandonament escolar prematur afecta pràcticament el 15% de l’alumnat català i comporta menys oportunitats formatives, laborals i de desenvolupament personal i econòmic.
L’institut Serrallarga i la Fundació Bofill proposen un suport personalitzat per contribuir a una bona orientació educativa entre els 14 i els 18 anys. “És un moment clau”, expliquen, just al tram final de l’ESO i durant l’inici de l’educació postobligatòria, perquè és “quan els i les joves prenen la decisió d’abandonar o de continuar els estudis”.
El programa Mentora és una iniciativa de la Fundació Bofill, impulsada al costat de prop de 40 organitzacions (entitats socials, centres educatius i administracions) i més de 35 pobles i ciutats del país, per contribuir a fer que tot l’alumnat català finalitzi els estudis postobligatoris. Es basa en la relació amb referents en la transició entre l’ESO i la secundària superior perquè s’ha acreditat la utilitat d’aquest mètode i perquè, alhora, propicia la implicació de tota la societat en l’èxit educatiu.

Contacte amb Mentora
Les persones interessades a ser mentores poden inscriure’s al programa a través de www.mentora.cat. Alhora, les entitats també posen a disposició contactes professionals de referència: Maria dels Àngels Oller (moller37@xtec.cat), de l’Institut Serrallarga, i Laura Cardús (lcardus@fundaciobofill.org), del programa Mentora de la Fundació Bofill.


Comentaris