Reforçar la competitivitat i la sostenibilitat del teixit turístic de la comarca

El Consell Comarcal de la Selva impulsa el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació per modernitzar i diversificar el sector turístic de la comarca 


Imagen Shutterstock


Nota de premsa CONSELL COMARCAL
Rebuda 27/10/2025

El Consell Comarcal de la Selva, a través del Departament de promoció del territori, impulsa un Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) amb l’objectiu de reforçar la competitivitat i la sostenibilitat del teixit turístic de la comarca.

Aquest projecte, cofinançat amb fons europeus Next Generation, forma part de l’estratègia per a la transformació i modernització del sector turístic del territori, posant l’accent en la innovació, la digitalització i la gestió responsable dels recursos.


Un pla per diversificar i enfortir el turisme de la Selva

El PSTD neix amb la voluntat de posar en valor la riquesa natural, cultural, patrimonial i gastronòmica de la comarca, afavorint un equilibri entre el creixement econòmic i la sostenibilitat ambiental.

L’objectiu és diversificar l’oferta turística i generar oportunitats arreu del territori, especialment als municipis de l’interior, tot contribuint a desestacionalitzar el turisme i a millorar la competitivitat de les empreses i professionals del sector.


Seminaris pràctics i mentories personalitzades per a un turisme més innovador i responsable

Per assolir aquests objectius, el Consell Comarcal ha impulsat accions de formació i capacitació, com seminaris i mentories, desenvolupats en el marc del PSTD.

Aquests espais de treball s’han convertit en plataformes de coneixement i col·laboració, que permeten intercanviar experiències, detectar oportunitats i adquirir noves competències per fer més forts i sostenibles els agents turístics del territori.

Els tres primers seminaris, celebrats recentment, han tingut una acollida molt positiva i s’han consolidat com un espai de formació i networking per a empreses, emprenedors i professionals del sector turístic. Les seves temàtiques han estat diverses i complementàries: Creació de productes turístics i noves tendències de mercat (disseny d’experiències atractives i adaptades a les demandes actuals dels visitants), Transformació digital, comunicació i sostenibilitat (tres eixos clau per millorar la presència en línia, l’eficiència i la coherència amb els valors del turisme responsable) i Promoció, comercialització i accessibilitat (estratègies per donar visibilitat als productes turístics i fer-los accessibles a un públic més ampli, divers i inclusiu).

Aquesta formació integral ha permès oferir una visió global del procés turístic, des de la creació del producte fins a la seva comunicació i promoció, fomentant una cultura de millora contínua i cooperació entre els actors del sector.

Com a complement d’aquestes accions formatives, aquest mes d’octubre s’ha iniciat la realització de mentories personalitzades sobre creació de producte turístic i sobre aplicació de mesures d'adaptació al canvi climàtic del sector, que tindran lloc fins a finals d'any.



Comentaris