Tren-tramvia de la Costa Brava i 500 km de connexions ferroviàries

El Parlament aprova iniciar "amb l'estudi de viabilitat" el projecte de tren-tram de la Costa Brava defensat per En Comú Podem 

  • El diputat de Territori dels comuns, Marc Parés, ha presentat la moció, que també compromet al Govern a “desplegar millores en el servei de transport públic per carretera en tots els municipis de les Comarques Gironines que no disposin d’un servei de tren eficient” 
  • Els comuns també s'han oposat a la proposta d'AENA d'allargament de la 3a pista del Prat i han marcat els seus criteris per a garantir la inversió al conjunt del sistema aeroportuari català 


Imatge WX

Nota de premsa de BLANES EN COMÚ PODEM 

Rebuda el dia 08/07/2021 


El Parlament de Catalunya ha aprovat avui la moció d'En Comú Podem (ECP) que insta al Govern de la Generalitat a “iniciar, amb l'estudi de viabilitat, el projecte de tren-tramvia de la Costa Brava, tot connectant de forma circular els diferents municipis al voltant del Massís de les Gavarres i amb possibles ramals a l’aeroport de Girona-Costa Brava, Banyoles-Besalú-Olot, Lloret de Mar o Torroella de Montgrí”. Ha estat aprovat per tots els grups i les abstencions de VOX i Cs. Així mateix, els comuns han compromès al Govern a “impulsar les connexions intermodals i desplegar millores en el servei de transport públic per carretera, a través del nou Pla de Transport de Viatgers de Catalunya, en tots els municipis de les Comarques Gironines que no disposin d’un servei de tren eficient”.

Recordem que els comuns donen suport a la comissió promotora del tren de la Costa Brava impulsada per la plataforma de Promoció del Transport Públic (PTP) i els seus regidors han presentat mocions al respecte en varis municipis de les Comarques Gironines, que han estat aprovades.

La moció defensada avui al ple del Parlament pel diputat de Territori d'ECP, Marc Parés, té a veure amb el model i les prioritats en matèria d'infraestructures i insta al Goven de la Generalitat “a decidir, amb la participació dels ajuntaments i els territoris, el futur del sistema d'infraestructures de mobilitat de Catalunya, incloses les aeroportuàries i portuàries”.


No a l'allargament de la tercera pista

A més de manifestar al ple la seva oposició a la proposta d'AENA d'allargar la tercera pista de l'aeroport del Prat i el seu compromís amb la preservació del conjunt de l'Espai Natural Protegit del Delta del Llobregat, i en especial de Reserva Natural Parcial de La Ricarda-Ca l'Arana, els comuns han apostat per la transformació del model d'infraestructures de mobilitat del país “per tal d'avançar en la lluita contra el canvi climàtic i garantir el dret a la mobilitat al conjunt dels territoris i la seva població”. Per aconseguir aquests objectius, el grup parlamentari d'ECP considera que “cal fer una clara aposta per les infraestructures i el transport ferroviari”.

En aquest sentit, ECP ha transaccionat l'esmena dels grups d'ERC i JxCat pel que fa a cercar “una solució de consens en el marc de la taula tècnica per avaluar les opcions de millora de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat que permeti garantir totes aquelles connexions internacionals necessàries i desenvolupar el model aeroportuari català amb la connexió amb l'Alta Velocitat dels aeroports de Reus i Girona, per a millorar la competitivitat tot garantint el consens territorial, i el respecte a la biodiversitat i a les directives ambientals europees, així com el seu compromís amb la preservació del conjunt de l'Espai Natural Protegit del Delta del Llobregat i en especial de la Reserva Natural Parcial de La Ricarda-Ca l'Arana”.

Així mateix, els comuns han deixat clars els seus criteris per a garantir la inversió al conjunt del sistema aeroportuari català:

a) Realitzar les actuacions pertinents per garantir la seva adaptació als objectius de reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle.

b) Preservar la biodiversitat de les àrees limítrofs als aeroports catalans i minimitzar l'impacte ambiental de qualsevol intervenció.

c) Prioritzar la connexió amb tren d'alta velocitat entre els aeroports de Barcelona, Girona i Reus.

d) Garantir connexions ferroviàries eficaces i assequibles per connectar amb el País Valencià, amb França i amb les principals destinacions a un radi de 500 km, amb l'objectiu de poder eliminar progressivament els vols inferiors a aquesta distància.



Comentaris